Návod
Pro začáteknávody
Na začátek jsou samozřejmě nejdůležitější věcí suroviny. Na armádu či obchod teď kašlete, nemá cenu jej v ranné fázi hry budovat. Divoké kmeny obsahují tyto suroviny: Dřevo, železo, hlína. Čím vyšší máte úrověň (např. železný důl), tím více surovin vytěžíte.
Pro obranu tebou vytěžených základních surovin je na místě vybudovat skrýš a opevnění. Skrýš ochrání suroviny a opevnění způsobí ztráty útočníkovi a případně ho odradí od dalšího útoku. Divoké kmeny by se neobešli bez divoké bitevní vřavy, proto se hned po fungující produkci vrhněte na budování armády, konkrétně na kopiníky, kteří sice možná nejsou těmi nejlepšími vojáky, ale na počáteční drancování okolních vesnic bohatě stačí. Pokud vám přijdou Divoké kmeny moc divoké a bitvy by jste ještě rádi odložily, vybudujte tržiště a dále se soustřeďte na budování hradeb. Díky tržišti budete mít přehled o poptávce a nabídce surovin, z čehož můžete
velice výhodně těžit.
Ve chvíli, kdy máte stabilní ekonomiku města, případně bojeschopnou armádu, je načase si najít nějaký kmen. Nebo můžete kmen s vašimi spoluhráči či blízkými sousedy založit. On je to o dost hezčí pocit když Divokým kmenům dominuje kmen založený právě vámi.
Boj
Soubojový systém je v divokých kmenech velice důmyslně založený. Hra obsahuje simulátor, ve kterém si můžete vyzkoušet jak by vaše armáda zhruba obstála proti jinému divokému kmenu. Na boj samotný má však v divokých kmenech dopad spoustu vedlejších aspektů a zkušeným válečníkem se stanete až po několika soubojích.
Velký důraz je v Divokých kmenech kladen na morálku. Například jednotky obrovské armády silného útočníka kategoricky odmítnou vyvraždit malinkou defenzivní legii slabého obránce. Nebo naopak tuto legii podcení
a ta je poté připraví o 30% celkové síly.
Další strategicky významnou věcí je špeh. ten vám umožní získávat informace o nepřátelských městech, surovinách, armádě atp. Pošleme-li naše špehy do jiné vesnice, dojde ke konfrontaci s defenzivními špehy, přičemž platí,
že čím větší je rozdíl mezi počtem útočících a bránících špehů, tím více bude těch útočících zajato. Divoké kmeny nabízejí důmyslný systém, ve kterém když se vrátí 1 špeh získáte informace o stavu nepřátelské vesnice a její
vojenské síle. Při návratu 50% špehů získáme i informace o surovinách protivníka. Při návratu 70% zase informace o budovách a jejich stupni výstavby. Při 90% konečně info o pohybu nepřátelské armády.